Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Römork Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
#1
Römork kullanırken dikkat edilmesi hayati önem arzeden belli başlı kurallar bulunmaktadır. Bunları şu şekilde özetleyebiliriz.

1. Römork traktöre takılırken çeki okundan değil, hareket etmeyen noktalardan tutulmalıdır. 

2. Çeki oku yeteri kalınlıkta ( 30 mm ) bir pimle traktöre takılmalı ve yaylı kilitli pimle güvenlik altına alınmalıdır. 

3. Karayoluna çıkmadan önce römork fişi traktördeki prizine takılmalı ve çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. 

4. Römork oku traktöre düz veya çok az yukarıda olacak şekilde bağlanmalıdır. 

5. Römork takılı traktörle karayoluna çıkıldığında güvenlik açısından ayak gazı kullanılmamalıdır. 

6. Karayolları trafik yasasında belirtilen reflektör, takoz vb. donanımlar römork üzerinde bulundurulmalıdır. 

7. Karayolunda seyrederken römorkun diğer sürücüler tarafından görülmesini sağlayan aydınlatma donanımları stop lambaları, kedi gözleri vb.) daima temiz durumda bulundurulmalıdır. 

8. Yola çıkılınca traktör hafifçe frenlenerek römork freni kontrol edilmelidir. 

9. Frende bulunan düz yatak ve çeki okunun yağlanacak yerleri yeterince yağlanmalıdır. 10. Römork traktöre takıldıktan sonra römork el freninin boş olup olmadığı kontrol edilmelidir. 

11. Kısa dönüşlerde ve römorkla geri giderken okun lastiğe çarpmamasına dikkat edilmelidir. 

12. Dairesel yaylı dümenleme düzenli römorklarda devrilme kolay olur. Bu nedenle virajlara girerken dikkatli olunmalıdır. 

13. Çeki oku üzerine hiç kimse bindirilmemeli, kasa kenarlarına kimse oturtulmamalıdır. Yolcu veya işçiler taşınacağı zaman mutlaka römork içine oturtulmalıdır. 

14. Yükleme yapılmadan önce yan kapak gerdirme zincirleri takılmalıdır. 

15. Römork üzerinde yazılan tonaj değerinden fazla yük yüklenmemelidir. Fazla yük frenleme etkisini azaltır ve dümenlemeyi bozar. 

16. Römork üzerinde yazılan azami hız ve yükleme sınırlarının üzerindeki değerlerde kullanılmamalıdır. 

17. Yük iyi ve sağlam yüklenmeli, römork genişliğinden fazla ve kenarlardan taşmamalıdır. Arka ve yanlardan taşma olursa işaretleme bayrakları ve reflektör takılmalıdır. 

18. Bir akslı römorklarda, azami yük ağırlığı oka binmeyecek şekilde yüklenmeli ve traktörün ön ağırlıkları mutlaka takılmalıdır. 

19. Bir akslı römorklarda, yük arkaya fazla yüklenmemelidir. Zira arkadaki fazla yük oku kaldırarak traktör arka aksının hafifleyerek frenleme etkinliğinin azalmasına neden olur. 20. Traktör patinaj yaparken hidrolik kaldırılarak arka aksa yük verilmemelidir. 

21. Molalarda römork genel bir kontrolden (Lastik hava ve arızaları, gevşemiş somunlar, çeki oku emniyet pimi, trafik lambaları vb). 

22. Ağır yük çekerken dikkatli olunmalı, çeki işlerinde sadece çeki kancası kullanılmalıdır. Uygun bir bağlama düzeni yoksa hidrolik kaldırıcı orta askı ve yan çeki kollarını kullanarak çekme işlemi yapılmaya çalışılmamalıdır. Aksi halde şahlanmaya neden olunabilir. 

23. Molalarda römork genel bir kontrolden geçirilir. 

24. Römorka yükleme yapılmadan önce yan kapak gerdirme zinciri takılmalıdır. 

25. Römork üzerinde yazılı olan tonaj değerinden fazla yük yüklenmemelidir. Fazla yük frenleme tesisini azaltır, dümenlemeyi bozar.
Ara
Cevapla


>>>>> Çiftlik Forum Ailesine Katılmak İsteyen Ziyaretçilerimiz <<<<<

Çiftlik Forum sitemizde mevcut konulara cevap yazabilmek ve yaşadığınız sorunlara çözüm bulabilmek amacıyla forumda konu açabilmek için ÜYE olmanız gerekmektedir. Sitemize üye olmak için bir e-posta adresine sahip olmanız ve aşağıdaki bağlantıya tıkladıktan sonra gerekli birkaç basit bilgiyi doldurmanız yeterlidir.


ÜYE OL


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi